Tips-tips Semasa Archive

Tips Untuk Mencegah Jangkitan Influenza

Assalamualaikum Baru-baru ni kecoh dengan penularan wabak Influenza yang menimbulkan panik dikalangan orang ramai. Mereka yang senang berjangkit adalah di kalangan kanak-kanak dan golongan tua yang rendah sistem imun.Influenza merupakan penyakit yang disebabkan oleh virus influenza yang menjangkiti salur pernafasan. Ia boleh menyebabkan gejala jangkitan yang ringan mahupun serius. Dalam keadaan tertentu, ia boleh mengancam [&hellip

Read More...

Senggugut : Jenis dan Punca-Punca Terjadinya Senggugut Di Kalangan Wanita

Assalamualaikum Senggugut ni biasa kan terjadi di kalangan wanita yang datang bulan. Senggugut ni rasa sakit di bawah abdomen dan bahagian peranakan. Senggugut ni boleh terjadi atas beberapa faktor dan kebiasaanya normal di kalangan wanita yang datang bulan. Tetapi ada juga senggugut yang dikategorikan sebagai kronik. Terdapat 2 jenis senggugut: Senggugut Primer Senggugut jenis ini [&hellip

Read More...

Kolik Pada Bayi: Punca dan Cara Mengatasinya

Assalamualaikum Bercerita mengenai kolik pada bayi, ia adalah situasi di mana bayi yang dalam keadaan sihat tetapi sering menangis secara berlebihan. Kebiasaanya kolik terjadi pada beberapa minggu awal setelah bayi lahir dan akan berhenti setelah bayi berusia 4 bulan. Bayi biasanya akan menangis di waktu petang dan sangat sukar diredakan hingga beberapa jam. Kolik pada [&hellip

Read More...

7 Tips Picit Jerawat Supaya Tak Tinggal Kesan Parut

Assalamualaikum Tajuk hari ni berkaitan dengan kecantikan wajah. Muka siapa yang penuh jerawat??Siapa suka picit jerawat?? Siapa yang baca artikel ni mesti suka picit jerawat kan sebab tu nak tahu tips picit jerawat. Betul tak?? Jerawat ni memang buat kita jadi tak selesa dan mencacatkan penampilan. Jadi sebab ia mencacatkan, maka ramailah yang suka picit [&hellip

Read More...

Punca Lelaki Tidak Subur

Assalamualaikum Malam ni tajuk hangat sikit. Biasa kita bercakap pasal perempuan atau wanita yang kurang subur tetapi kalau nak tahu ada juga tau dikalangan lelaki yang kurang subur atau tidak subur. Jangan selalu salahkan perempuan atau isteri yang kurang subur sebab lelaki pon ada yang mengalami masaalah yang sama.Bila satu-satu pasangan sukar dikurniakan cahayamata, jangan [&hellip

Read More...

Pengalaman Bawa Anak-anak Ke Kidzania Kuala Lumpur

Assalamualaikum Cuti sekolah ni memang tak terlepas kan dari bawa anak-anak pergi bercuti. Kali ni kami tak bawa pi jauh sebab papa nya tak boleh cuti panjang. So sambil-sambil ikut suami pergi kursus di Kuala Lumpur, sempat lah kami bawa anak-anak ke Kidzania Kuala Lumpur Firstly kami tak ada idea sangat tempatnya macam mana dan [&hellip

Read More...

Tips Banyakkan Susu Badan Sampai Stock Penuh Deep Freezer

Assaamualaikum Entry kali santai-santai sahaja nak share pengalaman sendiri berkaitan dengan susu ibu dan bagaimana nak banyakkan susu ibu. Saya bukan seorang pakar laktasi, saya hanya share melalui pengalaman saya sahaja. Alhamdulillah anak ke-4 masih dapat bagi susu ibu dan sekarang usianya dah nak masuk 8 bulan. Saya bukan seorang suri rumah sepenuh masa walaupon [&hellip

Read More...

Tips Kekal Bertenaga Sepanjang Hari

Setiap hari rutin harian kita main bertambah. Tidak kira samaada kita seorang yang bekerja atau seorang suri rumah. Bila rutin makin bertambah, ia memerlukan kepada komitmen yag tinggi. Kita tidak akan mampu memberi komitmen yang terbaik kalau fizikal kita tidak cergas, mental kita tidak aktif. Untuk kelakan cergas sepanjang hari, mari kita amalkan beberapa Tips [&hellip

Read More...

Luka Berkhatan Cepat Sembuh Dengan Set Berkhatan Shaklee

Assalamualaikum Cuti sekolah dah nak habis kan. Mesti ramai yang khatankan anak-anak masa cuti sekolah panjang ni. Ramai ibu bapa yang pening nak bagi luka berkhatan cepat sembuh. Biasala budak-budak bukan pandai dok diam ditambah pula kena berpantang dari segi makan, mana ada budak-budak sanggup bertahan lama-lama. Berkhatan ni seperti kita tahu, ia merupakan istilah [&hellip

Read More...

Nutrisi Penting Yang Diperlukan Ketika Hamil Supaya Ibu dan Bayi Sihat

Menjaga kesihatan bagi ibu yang hamil memang tersangat penting. Ibu hamil memerlukan nutries yang lebih dari biasa bagi memastikan kesihatannya dan bayi dalam kandungan berada di tahap optimum. Zat dan nutrien yang diperlukan bertambah dari biasa kerana pengambilannya bukan untuk diri ibu itu sahja tetapi ia juga untuk perkembangan bayi dalam kandungan juga. Nutrien dan [&hellip

Read More...