X
  • 2 years ago
Categories: All About ShakleeVIVIX

Assalamualaikum

Entry kali ni saya nak bercerita mengenai tulang patah dan nak share rahsia tulang patah bercantum semula. Saya akan share beberapa pengalaman customer yang mampu berjalan balik dan sembuh dari patah tulang dalam waktu yang singkat.

Seperti yang kita tahu, bila alami tulang patah akibat kemalangan atau apa sahaja, ia memerlukan masa yang lama untuk dipulihkan. Ada indicidu yang patah dan terpaksa menanggung derita sakit sampai berbulan-bulan. Ada juga yang sampai bertahun-tahun bergantung kepada tahap tulang yang patah tu.

Tulang patah ni maksudnya, terputus kesinambungan struktur tulang kerana berpunca dari kemalangan atau hentaman secara tepat atau tidak tepat. Terdapat 2 jenis patah yang biasa dialami, iaitu:

  1. Patah tertutup iaitu kecederaan yang tidak dapat dilihat
  2. Patah terbuka dimana tulang yang patah terkeluar menembusi kulit dan menyebabkan luka serta pendarahan. Ia mudah mendapat jangkitan)

Ada keadaan di mana kita tak sedar pon tulang kita patah dan menganggap ia sakit biasa. Terdapat tanda-tanda tulang kita patah, antaranya:

  • Sakit apabila disentuh
  • Bengkak atau lebam
  • Hilang fungsi pada anggota patah
  • Perubahan pada rupa bentuk
  • Berbunyi pada bahagian yang digerakkan

Proses penyembuhan tulang patah akan melalui 3 fasa secara serentak iaitu akan berlakunya proses:

  1. Pembengkakan (inflamasi)
  2. Penyingkiran sel-sel tulang yang rosak
  3. Pembentukan semula tulang yang baru

Jika diikutkan, selepas operation dan sebagainya, tubuh kita sendiri akan memulihkan bahagian tubuh yang rosak seperti patah tulang, akan tetapi jika ianya dilalui tanpa mengambil sebarang vitamin atau ubat, prosesnya akan menjadi lambat untuk pulih.

Tubuh kita sendiri tak mampu nak hasikan nutrisi yang diperlukan oleh tulang, maka kita sangat memerlukan pengambilan nutrisi untuk memulihkan tulang yang patah tersebut. Nutrisi sangat penting bagi melancarkan lagi proses penyembuhan dan di dalam Shaklee terdapat Vitamin yang boleh membantu masaalah tulang patah.

Antara supplement yang boleh diambil untuk masaalah tulang patah adalah:

  1. Vivix
    Vivix ni antioksidan terbaik yang mampu membaiki tubuh badan sehingga ke peringkat DNA. Jika DNA kita sihat, maka keseluruhan badan kita juga akan sihat.
    .
  2. Ostematrix
    Unsur yang diperlukan dalam pembentukan tulang adalah Kalsium. Kalsium adalah nutrisi yang bertanggungjawab untuk menjaga tulang agar tetap sihat.Kalsium yang bagus adalah didatangkan bersama Vitamin D dimana ia bertindak menyerap kalsium secara maksimum. Secara tak langsung ia membantu mempercepatkan proses pemulihan dan penyembuhan tulang.Pembentukan tulang lembut atau keras sangat memerlukan kepada kalsium yang tinggi bagi memastikan penghasilan sel tisu yang baru untuk tulang.
    .
  3. Energizing Soy Protein
    Protein sangat diperlukan untuk mereka yang patah tulang sebab anggota badan kita terdiri daripada protein. Tulang salah satunya diperbuat dari protein. ESP diperlukn untuk mempercepatkan pertumbuhan sel-sel tulang yang telah tercedera atau mati akibat patah.Protein sangat penting untuk pembentukan tisu-tisu yang baru dan bertindak secara tak langusng membawa nutrisi serta sel-sel penyembuhan ke tempat yang cedera. Kiranya protein ni salah satu agen pengangkut nutrisi lain bagi membantu proses penyembuhan tulang yang patah.
    .

Semua vitamin diatas perlu diambil secara konsisten sekurangnya selama 120 hari. Ini kerana dalam masa 120 hari adalah untuk sel dalam badan akan bertukar ataupun diperbaharui. Jadi, sel-sel yang mati akibata tulang patah akan diperbaharui dalam masa 120 hari bagi menggantikan sel-sel yang dah mati.

Terdapat beberapa testimoni yang saya akan share dimana customer menggunakan set patah tulang ni dan alhamdulillah tulang yang patah sembuh dengan cepat.

Ingin dapatkan Set Tulang Patah? Boleh terus hubungi saya Farhah 0129478477

 

ummuziyad :Isteri dan mama kepada tiga orang cahayamata yang bernama Ziyad dan Syifa. Bekerja sepenuh masa di rumah bersama Shaklee dan sudah bergelar Master Coordinator. Serius berbisnes Shaklee dan impian untuk lebih berjaya dengan Shaklee. Jika anda berminat untuk jana pendapatan lumayan bersama Shaklee..saya akan tunjukkan jalan.