Kesuburan Archive

Ovarian Cyst dan Cara Merawat Masaalah Ovarian Cyst

Assalamualaikum Pernah dengan apa itu Ovarian Cyst? Gambar di bawah menunjukkan perbezaan antara normal ovari dan ovary yang mempunyai cyst. Apakah sebenarnya cyst ini? Ovarian Cysts adalah nama yang diberikan kepada cyst atau kantung yang berisi lendir/air yang berada di dalam kilang telur ovari. Lendir atau cecair ini boleh jadi seperti air, pekat likat dan [&hellip

Read More...

Tips Cepat Hamil Untuk Pasangan Yang Dah Lama Berkahwin

Tidak mudah untuk hamil dengan cepat dan kadang kadang ia boleh memberikan tekanan perasaan apabila sanak saudara dan kawan-kawan kerap bertanya soalan yang sama. Tekanan perasaan pula boleh mengurangkan lagi peluang anda untuk hamil.Dalam kebanyakan kes, cuma perubahan kecil sahaja yang perlu dibuat untuk menolong anda hamil dengan cepat. Sekiranya anda merancang untuk hamil, terdapat [&hellip

Read More...

Fibroid Dah Mengecut Dari 7cm Kepada 3cm, Sekarang Dah Boleh Tidur Lena Tanpa Perlu Risau Dah

Assalamualaikum Fibroid ni adalah satu jenis ketumbuhan yang biasa dialami oleh wanita. Fibroid ni adalah pertumbuhan sel yang tidak normal pada rahim. Fibroid ada kalanya tidak merbahaya tetapi ia jga boleh menyebabkan terjadinya kanser. Fibroid terjadi disebabkan oleh radikal bebas. Ia boleh tumbuh semula selepas dibuang jika radikal bebas tidak dikawal baik oleh antioksidan. Komplikasi [&hellip

Read More...

Bagaimana Nak Tingkatkan Kesuburan Isteri dan Cepat Hamil

Assalamualaikum Hari ni sya nak bercerita mengenai kesuburan wanita atau kesuburan isteri. Bab kesuburan ni memang menjadi sesuatu yang amat penting buat mereka yang telah berkahwin. Biasa orang akan tanya lepas kahwin “Bila nak ada orang baru?”. Kadang-kadang rasa rimas kan. Tidak semua wanita atau isteri bernasib baik selepas kahwin terus bunting pelamin. Ada yang [&hellip

Read More...

Punca Haid Tidak Teratur Penyebab Sukar Hamil

Assalamualaikum Dua hari lepas customer wassap dan menceritakan masaalah yang di alaminya. Dia dah 6 tahun berkahwin masih belum di kurniakan cahaya mata. Dia juga memberitahu yang cycle period dia tidak normal. Period dia tidak teratur dan saya terfikir mungkin itu salah satu penyebab kenapa dia belum hamil. Semua wanita yang berkahwin ingin kan cahaya [&hellip

Read More...

Tips Rangsang Sperma Berkualiti Supaya Mudah Dapat Anak

Assalamualaikum Hari ni topik menjurus kepada suami atau insan bergelar lelaki. Kalau bercakap bab kesuburan..siapa yang selalu terkena?? Semestinya kaum wanita dan isteri. Sukar dapat hamil..isteri yang disalahkan. Lambat hamil dan kurang subur, isteri atau wanita juga yang disalahkan. Sebenarnya bila bercakap bab kesuburan, kedua-dua pihak samaada suami atau isteri perlu berlapang dada dengan membuat [&hellip

Read More...

Berjaya Hamil Dengan Set Kesuburan Shaklee

Gempak kan topik??Macam confirm je hamil dengan Set Kesuburan Shaklee. Saya bukan bercakap kosong tau!!! Sebab terbukti dah ramai amalkan Set Kesuburan Shaklee ni berjaya hamil. Tapi itu semua atas izin Allah. Cuma kita hanya perlu berusaha..betul tak?? Isu kesuburan ni memang isu yang sangat lah kritikal lebih-lebih lagi kepada wanita. Kebiasaanya orang akan menyalahkan [&hellip

Read More...

Rawatan Kesuburan Isteri

Anak atau zuriat adalah pengikat kasih sayang antara suami dan siteri. Tetapi bila sudah lama berkahwin tetapi belum mempunyai rezeki untuk memiliki anak, sesuatu perlu di lakukan sekadar usaha sebelum bertawakkal kepadaNya. Menurut Menteri Kesihatan datuk Liow Tiong Lai, 10-15% pasangan suami isteri di Malaysia menghadapi masaalah kesukaran untuk mendapat zuriat Ada dikalangan kita yang [&hellip

Read More...

CoQHealth Plus, Produk untuk Kesuburan

Berita baik! Pernah dengar CoQ10? Rahsia coq10 sangatlah banyak tetapi kali ini saya ingin mengupas keberkesanannya dalam meningkatkan kesuburan. Bukan hanya pada lelaki sahaja tetapi juga pada wanita. Mempunyai cahayamata memang impian setiap pasangan kan? Apabila belum berpeluang mempunyai cahayamata adakalanya memberi tekanan pada pasangan. Tetapi ada berita baik untuk anda jika mahu terus mencuba. [&hellip

Read More...

Jenis Pemakanan Untuk Kesuburan

Apakah jenis makanan yang harus dielakkan oleh wanita yang belum hamil demi menjaga kesuburan, telur dan rahim? Saya juga ingin tahu mengenai makanan terbaik untuk ibu hamil dan makanan yang harus dielakkan oleh mereka.  ALLESYA, Johor.  **************************************************** PEMAKANAN segar dan berkhasiat yang diambil berpandukan keperluan kalori serta mengikut piramid makanan adalah pilihan terbaik. Istilah ‘menguatkan rahim’ adalah [&hellip

Read More...