All About Shaklee Archive

Cara Legakan Gusi Bengkak dan Berdarah

Assalamualaikum Hari ni nak cerita mengenai bengkak gusi. Azab sangat kalau sakit gusi atau gusi bengkak. Memang makan tak kenyang, mandi tak basah dan tidur tak lena lah. BEngkak gusi atau gusi berdarah ni merupakan salah satu penyakit gusi. Punca Gusi Bengkak dan Berdarah: Kebersihan Mulut Kebersihan mulut merupakan faktor utama penyebab gusi bengkak. Selepas [&hellip

Read More...

Penawar Sembuhkan Stroke Selepas Dua Bulan Koma Akibat Stroke

Assalamualaikum Stroke ni salah satu penyakit yang boleh membawa maut sebenarnya. Ia merupakan punca kematian yang ketiga terbesar di Malaysia selepas kanser dan serangan jantung. Stroke ni adalah serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Penyebab stroke ada dua samada pembuluh darah tersumbat atau pembuluh darah pecah. Kebiasaanya stroke dialami oleh golongan [&hellip

Read More...

Rawat Rambut Gugur Jangan Sampai Jadi Botak

Rambut adalah tisu yang yang paling cepat tumbuh pada tubuh. 35 meter serat rambut dihasilakan setiap hari pada tempurng kepala golngan dewasa. Secara amnya, tempurung kepala ditumbuhi 100, 000 helai rambut (rambut hitam), 80, 000 9rambut merah) dan 120, 000 (rambut perang). Sebanyak 90% tempurung kepala ditumbuhi rambut manakala 10% lagi ‘berehat’. Ia dianggap perkara [&hellip

Read More...

Kulit Kusam Kembali Cantik dan Berat Badan Turun 20 KG Selepas Bersalin

Bila bercakap pasal kurus dan cantik ni..memang wanita akan obses..betul tak? Lebih-lebih lagi kalau yang lepas bersalin tu kan..berat badan masyaAllah!!!! Time pregnant tak jaga..lepas bersalin kalut la nak kurus balik. Bukan tu je..wanita lepas bersalin ni, kulit pon jadi kusam tau. Sakit hati kan kalau orang nampak gambar lama kita..tapi diorang cakap itu orang [&hellip

Read More...

Rawat Masaalah Resdung Yang Teruk Sampai Kena Garu Dengan Garfu

Assalamualaikum Entry kali ni nak bercerita pasal resdung sebab ramai sangat yang bertanyakan tentang rawatan resdung bersama Shaklee. Jadi nak bercerita lah dulu apa sebenarnya resdung ni. APAKAH RESDUNG (SINUSITIS) Resdung merupakan sejenis penyakit di mana terjadinya radangan pada rongga sinus yang disebabkan oleh jangkitan kuman. Antara kuman yang menjadi punca penyakit ini ialah: * [&hellip

Read More...

Tips Turunkan Paras Kolestrol Yang Boleh Menyebabkan Serangan Sakit Jantung

Assalamualaikum Kolestrol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badna haiwan. Ia juga ditemui dalam aliran darah manusia. Dua sumber utama kolestrol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati. Kolestrol dari pemakanan datang daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu. Selepas makan, kolestrol diserap oleh usus ke dalam peredaran [&hellip

Read More...

Fibroid Dah Mengecut Dari 7cm Kepada 3cm, Sekarang Dah Boleh Tidur Lena Tanpa Perlu Risau Dah

Assalamualaikum Fibroid ni adalah satu jenis ketumbuhan yang biasa dialami oleh wanita. Fibroid ni adalah pertumbuhan sel yang tidak normal pada rahim. Fibroid ada kalanya tidak merbahaya tetapi ia jga boleh menyebabkan terjadinya kanser. Fibroid terjadi disebabkan oleh radikal bebas. Ia boleh tumbuh semula selepas dibuang jika radikal bebas tidak dikawal baik oleh antioksidan. Komplikasi [&hellip

Read More...

Tips Awet Muda, Kulit Glowing dan Cantik Dalam Masa 24 Jam

Assalamualaikum Kecantikan ni memang menjadi keinginan semua wanita. Semua wanita suka kepada kecantikan dan macam-macam cara wanita buat untuk cantik samaada melalui kaedah yang selamat atau pon tidak. Ada di kalangan wanita sanggup buat botox, buat pembedahan kulit, ambil suntikan untuk cantik dan tak kurang juga gunakan bomoh untuk kelihatna cantik. Nak cantik sebenarnya tak [&hellip

Read More...

Tanda-tanda Sakit Jantung, Cara Mencegah dan Merawat Masaalah Sakit Jantung Sebelum Terlambat

Assalamualaikum Jantung merupakan organ yang amat penting dalam tubuh kita kerana jantung lah yang membuatkan kita bernyawa. Penjagaan jantung sangat-sangat penting kerana jantung bertindak mengepam darah yang mencukupi bagi kegunaan sel-sel tubuh. Jika ianya tidak dijaga dengan baik, kita akan cenderung mendapat serangan jantung tidak kira tua atau muda. Serangan sakit jantung merupakan salah satu [&hellip

Read More...

Testimoni Vivix Berjaya Turunkan Paras Gula Pesakit Diabetes

Assalamualaikum Entry hari ni saya nak bercerita santai-santai sahaja bagaimana vivix dapat menurunkan paras gula pesakit diabetes atau dengan kata lain dapat menyembuhkan pesakit diabetes. Saya akan share beberapa testimoni mereka yang dah berjaya atas masaalah diabetes dengan Vivix Shaklee.Dalam vivix terdapat satu ramuan dipanggil resveratrol yang mana ia membantu mencegah rintangan insulin iaitu keadaan [&hellip

Read More...