All About Shaklee Archive

Rawat Kanser Kalenjar Air Liur Sebelum Parah

Assalamualaikum Bercakap tentang kanser, saya ada satu cerita nak dikongsikan berkaitan kanser kalenjar. Kalenjar dalan badan kita ni banyak tau dan salah satunya kalenjar air liur. Ustazah saya di sekolah rendah dulu yang dah kembali ke rahmatullah disebabkan oleh kanser kalenjar air liur. Masa tu sangat terkejut, tak sempat nak pergi melawat dan dengar berita [&hellip

Read More...

Tanda-tanda, Rawatan dan Pencegahan Kanser Perut

Assalamualaikum Bercakap mengenai kanser, kanser ni macam-macam jenis kanser ada. Hari ni saya nak bercerita mengenai kanser perut atau barah perut, tanda-tanda kanser perut, cara rawatan dan pencegahan nya. Kanser perut merupakan kanser kedua terringgi di kalangan kaum lelaki di Malaysia tetapi mempunyai peluang untuk sembuh meskipun berada pada tahap ke empat. Kanser prut sangat [&hellip

Read More...

Punca Angin Dalam Badan dan Cara Melegakannya

Ramai dikalangan kita mengalami masaalah badan berangin. Bukan berangin yang naik angin tu. Ini badan berangin di mana gas atau angin di dalam sistem penghadaman (perut, usus kecil dan usus besar) datangnya dari 2 sumber iaitu, udara yang disedut dan bakteria yang terdapat di dalam usus besar akibat gangguan daripada sesetengah bahan makanan yang tidak [&hellip

Read More...

Cara Berkesan Sembuhkan Vertigo

Assalamualaikum Hari ni saya nak bercerita pasal Vertigo. Tahu tak Vertigo tu apa? Nama nya macam tak pernah dengar atau jarang sekali dengar. Rasanya ramai yang belum tahu mengenai Vertigo. So kali ni saya nak bercerita berkaitan Vertigo. Mana lah tahu kita sendiri tak sedar yang kita ada masaalah Vertigo. Apakah Itu Vertigo? Vertigo ni [&hellip

Read More...

Bahaya Kanser Prostat: Kenali Punca, Simptom dan Rawatan

Assalamualaikum Hari ni nak bercerita pasal kanser prostat. Kanser prostat ni lelaki je yang akan alami. Prostat adalah kalenjar yang bersaiz sebesar kacang walnut yang terletak di pangkal pundi kencing golongan lelaki dan mengelilingi salur kencing atau dikenali sebagai urethra. Kalenjar prostat berisiko menghadapi penyakit dan salah satunya adalah kanser prostat. Kanser prostat terjadi di [&hellip

Read More...

Punca dan Cara Atasi Masalah Rabun Silau

Assalamualaikum Bercakap tentang rabun, saya sendiri mengalami masaalah rabun dan silau sejak dari saya kat Universiti tetapi saya jenis tak suka pakai spek. Masa tu tak teruk sangat rabun so tak kisah sangat. Keadaan lebih teruk bila lepas kahwin dan melahirkan anak. Keadaan tu saya sedar bila nak drive waktu malam mata saya kurang jelas [&hellip

Read More...

Ciri-ciri Anak Hiperaktif dan Tips Mengatasi Anak Hiperaktif

Assalamualaikum Bercakap tentang hiperaktif, pernah seketika ada seseorang mengatakan yang anak sulong saya hiperaktif. Saya kemudiannya membuat kajian berkaitan hiperaktif melalui sedikit bacaan dan peerhatian kepada anak. Akhirnya saya simpulkan yang anak saya bukan hiperaktif tetapi lebih kepada tantarum. Entry kali ni saya nak bercerita mengenai hiperaktif. Hiperaktif atau ADHD isitu singkatan kepada Attention DEficit [&hellip

Read More...

Rawatan Alternatif Sakit Buasir

        Penyakit buasir ni atau Hemmoroid iaitu penyakit yang boleh terjadi dibahagian dubur. Ia terjadi bila saluran darah venus (veins) yang mengembang dan bengkak di sekitar dubur (rektum dan anus). Ada dua jenis buasir yang utama iaitu :   Buasir Luar. Ia berlaku di bawah kulit, betul-betul di luar pembukaan dubur. Ia mungkin [&hellip

Read More...

Cara Legakan Gusi Bengkak dan Berdarah

Assalamualaikum Hari ni nak cerita mengenai bengkak gusi. Azab sangat kalau sakit gusi atau gusi bengkak. Memang makan tak kenyang, mandi tak basah dan tidur tak lena lah. BEngkak gusi atau gusi berdarah ni merupakan salah satu penyakit gusi. Punca Gusi Bengkak dan Berdarah: Kebersihan Mulut Kebersihan mulut merupakan faktor utama penyebab gusi bengkak. Selepas [&hellip

Read More...

Penawar Sembuhkan Stroke Selepas Dua Bulan Koma Akibat Stroke

Assalamualaikum Stroke ni salah satu penyakit yang boleh membawa maut sebenarnya. Ia merupakan punca kematian yang ketiga terbesar di Malaysia selepas kanser dan serangan jantung. Stroke ni adalah serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Penyebab stroke ada dua samada pembuluh darah tersumbat atau pembuluh darah pecah. Kebiasaanya stroke dialami oleh golongan [&hellip

Read More...