Monthly Archive:: July 2016

Ciri-ciri Anak Hiperaktif dan Tips Mengatasi Anak Hiperaktif

Assalamualaikum Bercakap tentang hiperaktif, pernah seketika ada seseorang mengatakan yang anak sulong saya hiperaktif. Saya kemudiannya membuat kajian berkaitan hiperaktif melalui sedikit bacaan dan peerhatian kepada anak. Akhirnya saya simpulkan yang anak saya bukan hiperaktif tetapi lebih kepada tantarum. Entry kali ni saya nak bercerita mengenai hiperaktif. Hiperaktif atau ADHD isitu singkatan kepada Attention DEficit [&hellip

Read More...

Review Testimoni Minyak Herba Asma Mujarab Legakan Batuk dan Selsema

Assalamualaikum Hari ni saja nak review testimoni saya dan anak-anak menggunakan minyak herba asma mujarab ni. Saya tak jual tau..saya hanya pengguna sahaja. Bila ada anak kecil atau baby ni, kerisauan paling utama apabula demam dan batuk. Sebab baby ni tak boleh ambil ubat batuk atau ubat selsema sebelum usia 2 tahun. Jadi kena cari [&hellip

Read More...

Rawatan Alternatif Sakit Buasir

        Penyakit buasir ni atau Hemmoroid iaitu penyakit yang boleh terjadi dibahagian dubur. Ia terjadi bila saluran darah venus (veins) yang mengembang dan bengkak di sekitar dubur (rektum dan anus). Ada dua jenis buasir yang utama iaitu :   Buasir Luar. Ia berlaku di bawah kulit, betul-betul di luar pembukaan dubur. Ia mungkin [&hellip

Read More...

Cara Legakan Gusi Bengkak dan Berdarah

Assalamualaikum Hari ni nak cerita mengenai bengkak gusi. Azab sangat kalau sakit gusi atau gusi bengkak. Memang makan tak kenyang, mandi tak basah dan tidur tak lena lah. BEngkak gusi atau gusi berdarah ni merupakan salah satu penyakit gusi. Punca Gusi Bengkak dan Berdarah: Kebersihan Mulut Kebersihan mulut merupakan faktor utama penyebab gusi bengkak. Selepas [&hellip

Read More...

Penawar Sembuhkan Stroke Selepas Dua Bulan Koma Akibat Stroke

Assalamualaikum Stroke ni salah satu penyakit yang boleh membawa maut sebenarnya. Ia merupakan punca kematian yang ketiga terbesar di Malaysia selepas kanser dan serangan jantung. Stroke ni adalah serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Penyebab stroke ada dua samada pembuluh darah tersumbat atau pembuluh darah pecah. Kebiasaanya stroke dialami oleh golongan [&hellip

Read More...

Rawat Rambut Gugur Jangan Sampai Jadi Botak

Rambut adalah tisu yang yang paling cepat tumbuh pada tubuh. 35 meter serat rambut dihasilakan setiap hari pada tempurng kepala golngan dewasa. Secara amnya, tempurung kepala ditumbuhi 100, 000 helai rambut (rambut hitam), 80, 000 9rambut merah) dan 120, 000 (rambut perang). Sebanyak 90% tempurung kepala ditumbuhi rambut manakala 10% lagi ‘berehat’. Ia dianggap perkara [&hellip

Read More...

Bahaya Apendik Jika Pecah Di Dalam Perut

Assalamualaikum Hari ni sementara nak tunggu makan malam, sempat nak bercerita mengenai apendik. Dulu saya ingat apendik ni sakit perut biasa-biasa je, tapi sebenarnya sangat bahaya kalau dibiarkan sampai pecah di dalam perut. Jika mengalami sakit perut yang teruk di bahagian kanan, jangan biarkan ianya berlarutan sebab berkemungkinan besar anda mengalami apendik. Sakit apendik dikenali [&hellip

Read More...

Chicken Pox Semasa Hamil Risiko Bayi Cacat

Chicken Pox atau dikenali sebagai cacar air ni disebabkan oleh virus varicella. Chicken Pox ni sering di alami oleh kanak-kanak tetapi orang dewasa juga tidak terlepas dari terkena Chicken Pox ni lebih-lebih lagi bagi mereka yang tak pernah kena jangkitan ni. Bagi ibu hamil semestinya kita nak pastikan yang kandungan kita dalam keadaan sihat dan [&hellip

Read More...

Kulit Kusam Kembali Cantik dan Berat Badan Turun 20 KG Selepas Bersalin

Bila bercakap pasal kurus dan cantik ni..memang wanita akan obses..betul tak? Lebih-lebih lagi kalau yang lepas bersalin tu kan..berat badan masyaAllah!!!! Time pregnant tak jaga..lepas bersalin kalut la nak kurus balik. Bukan tu je..wanita lepas bersalin ni, kulit pon jadi kusam tau. Sakit hati kan kalau orang nampak gambar lama kita..tapi diorang cakap itu orang [&hellip

Read More...

Rawat Masaalah Resdung Yang Teruk Sampai Kena Garu Dengan Garfu

Assalamualaikum Entry kali ni nak bercerita pasal resdung sebab ramai sangat yang bertanyakan tentang rawatan resdung bersama Shaklee. Jadi nak bercerita lah dulu apa sebenarnya resdung ni. APAKAH RESDUNG (SINUSITIS) Resdung merupakan sejenis penyakit di mana terjadinya radangan pada rongga sinus yang disebabkan oleh jangkitan kuman. Antara kuman yang menjadi punca penyakit ini ialah: * [&hellip

Read More...