Monthly Archive:: October 2015

Jerebu Sangat Bahaya Untuk Ibu Hamil?

Assalamualaikum Musim-musim jerebu ni memang semua orang risau tentang kesihtan diri dan anak-anak. Memang berkurung dalam rumah dan tak keluar ke mana-mana. Jerebu ni apa ye sebenarnya? Jerebu ni merujuk kepada lapisan tebal kabus asap dengan bahan pencemar udara. Kabus asap ini boleh disebabkan oleh beberapa faktor: Kebakaran bahan pertanian  dan hutan di Sumatera pada [&hellip

Read More...

Tips Mudah Elak Kejang Kaki Semasa Hamil

Assalamualaikum Kejang kaki atau krem kaki ni perkara biasa yang dialami oleh ibu mengandung. Siapa yang dah pernah lalui memang teramat sakit sehingga memberi kesan kepada otot dibahagian kaki dan betis. Kejang kaki ni biasanya berlaku dalam trimester kedua dan ketiga. Ia berlaku disebabkan oleh asid yang berkumpul dalam serat otot, yang membuatkan otot menjadi [&hellip

Read More...

Kaedah Rawatan Untuk Pesakit Slip Disc

Assalamualaikum Entry sebelum ni saya ada bercerita mengenai punca berlakunya slip disc, tanda-tanda dan cara mengelakkan berlakunya slip disc. So entry kali ni nak cerita pula mengenai kaedah rawatn untuk pesakit slip disc. Rawatan bagi peskait yang mengalami masaalah slip disc bergantung kepada komplikasi yang mereka alami pada saraf tunjang. Hampir 75% pesakit yang mengalami [&hellip

Read More...

Cara Nak Hilangkan Bintik Kolestrol

Assalamualaikum Pernah tak perasan kat area mata ada bintik-bintik putih. Bukan jerawat tapi bintik tu macam jerawat dan sangat susah nak hilang. Kalau jerawat memang akan kecut dan hilangkan dengan mudah. Tapi bintik ni sangat susah. Nama bintik bawah mata tu di kenali sebagai bintik kolestrol. Bintik kolestrol ni sebenarnya di sebabkan oleh kolestrol tinggi [&hellip

Read More...

Bagaimana Nak Tingkatkan Kesuburan Isteri dan Cepat Hamil

Assalamualaikum Hari ni sya nak bercerita mengenai kesuburan wanita atau kesuburan isteri. Bab kesuburan ni memang menjadi sesuatu yang amat penting buat mereka yang telah berkahwin. Biasa orang akan tanya lepas kahwin “Bila nak ada orang baru?”. Kadang-kadang rasa rimas kan. Tidak semua wanita atau isteri bernasib baik selepas kahwin terus bunting pelamin. Ada yang [&hellip

Read More...

Bahaya Slip Disc Boleh Menyebabkan Lumpuh

Assalamualaikum Hari ni saya tergerak hati untuk bercerita pasal slip disc sebab minggu lepas ada saya ada bertemu dengan mereka yang mengalami masaalah slip disc ni. Jadi dari situ saya membuat sedikit pembacaan berkaitan Slip Disc ni dan ia bukan lah sesuatu yang kita boleh ambil remeh. Slip Disc boleh menyebabkan lumpuh tau kalau tidak [&hellip

Read More...