Pesakit Kanser Sembuh Walaupon Awalnya Macam Dah Tiada Harapan!!!

Assalamualaikum Bila sebut je tentang penyakit kanser, ia memang menakutkan hampir semua orang. Tipu lah tak ada orang yang tidak takut dengan penyakit kanser. Bila sebut kanser, orang akan anggap dah tiada harapan untuk sembuh. Kebiasaannya penyakit kanser ni hanya dapat dikesan bila berada di stage kedua dan sungguh malang kalau ianya dapat dikesan jika [&hellip

Read More...

Awas Dengan Tanda-tanda Awal Kanser Payudara dan Rawat Sebelum Terlambat

Assalamualaikum Bila sebut pasal kanser payudara, umunya kaum wanita akan rasa takut dan ngeri sebabnya kanser payudara ni pembunuh nombor satu kaum wanita. Kanser payudara ni biasanya sangat sukar nak kesan dan hanya dapat tahu apabila sudah berada pada stage ke tiga atau ke empat. Jadi kaum hawa, awas denga tanda-tanda awal kanser payudara. Cegah [&hellip

Read More...

Cegah dan Rawat Kanser Usus Yang Boleh Membawa Maut

Assalamualaikum Entry sebelum ni saya ada bercerita tentang kanses perut. Hari pula saya nak cerita pasal kanser usus faktor-faktor terjadinya kanser perut, simptom dan rawatan yang terbaik sembuhkan kanser usus. Dikalangan wanita, kanser usus berada di tangga ketiga selepas kanser payudara dan serviks. Manakala di kalangan lelaki, inilah kanser yang palig kerap berlaku. Kanser usus [&hellip

Read More...

Cegah dan Rawat Kanser Rahim Jangan Sampai Kena Buang Rahim

Assalamualaikum Rahim adalah organ pelvis pada wanita berongga, berbentuk seperti buah pir dan ia merupakan tempat di mana kehamilan dan perkembangan janin berlaku. Kanser rahim dikenali juga sebagai kanser endometrium. Ia bermula pada lapisan sel yang membentuk lapisan dalam rahim. Kanser rahim mudah dikesan pada peringkat awal sebab antara tanda-tanda nya adalah mengalami pendarahan abnormal [&hellip

Read More...

Kanser Paru-paru: Ketahui Punca, Tanda-tanda dan Rawatan

Assalamualaikum Entry blog hari nak cerita paasl kanser juga oleh kerana kurangnya kesedaran irang ramai tentang kanser dan apa perlu dilakukan bagi mencegah dan merawat kanser tersebut. kali ni saya nak kongsi berkatan kanser paru-paru, punca kanser paru-paru, tanda-tanda yang perlu di ambil berat dan rawatan untuk kanser ini. Kanser paru-paru dikenali juga sebagai karsinoma [&hellip

Read More...

Rawat Kanser Kalenjar Air Liur Sebelum Parah

Assalamualaikum Bercakap tentang kanser, saya ada satu cerita nak dikongsikan berkaitan kanser kalenjar. Kalenjar dalan badan kita ni banyak tau dan salah satunya kalenjar air liur. Ustazah saya di sekolah rendah dulu yang dah kembali ke rahmatullah disebabkan oleh kanser kalenjar air liur. Masa tu sangat terkejut, tak sempat nak pergi melawat dan dengar berita [&hellip

Read More...

Tanda-tanda, Rawatan dan Pencegahan Kanser Perut

Assalamualaikum Bercakap mengenai kanser, kanser ni macam-macam jenis kanser ada. Hari ni saya nak bercerita mengenai kanser perut atau barah perut, tanda-tanda kanser perut, cara rawatan dan pencegahan nya. Kanser perut merupakan kanser kedua terringgi di kalangan kaum lelaki di Malaysia tetapi mempunyai peluang untuk sembuh meskipun berada pada tahap ke empat. Kanser prut sangat [&hellip

Read More...

Punca Angin Dalam Badan dan Cara Melegakannya

Ramai dikalangan kita mengalami masaalah badan berangin. Bukan berangin yang naik angin tu. Ini badan berangin di mana gas atau angin di dalam sistem penghadaman (perut, usus kecil dan usus besar) datangnya dari 2 sumber iaitu, udara yang disedut dan bakteria yang terdapat di dalam usus besar akibat gangguan daripada sesetengah bahan makanan yang tidak [&hellip

Read More...

Kolik Pada Bayi: Punca dan Cara Mengatasinya

Assalamualaikum Bercerita mengenai kolik pada bayi, ia adalah situasi di mana bayi yang dalam keadaan sihat tetapi sering menangis secara berlebihan. Kebiasaanya kolik terjadi pada beberapa minggu awal setelah bayi lahir dan akan berhenti setelah bayi berusia 4 bulan. Bayi biasanya akan menangis di waktu petang dan sangat sukar diredakan hingga beberapa jam. Kolik pada [&hellip

Read More...

Cara Berkesan Sembuhkan Vertigo

Assalamualaikum Hari ni saya nak bercerita pasal Vertigo. Tahu tak Vertigo tu apa? Nama nya macam tak pernah dengar atau jarang sekali dengar. Rasanya ramai yang belum tahu mengenai Vertigo. So kali ni saya nak bercerita berkaitan Vertigo. Mana lah tahu kita sendiri tak sedar yang kita ada masaalah Vertigo. Apakah Itu Vertigo? Vertigo ni [&hellip

Read More...